FANDOM

Logo.png

Logo Roblox

Roblox - to pół-darmowa gra online MMORPG (Massively Multiplayer online role-play game). Na początku nazywała się "DynaBlox" ale zostało to szybko
Oldroblox.png

Roblox Studio w wczesnym stadium.

zmienione. W 2006 roku wyszła wersja alpha-multiplayer a później tego roku została oddana w pełni do użytku graczy. Z początku wszystkie bloki wyglądały jak bloki Lego, ale zmieniono to ponieważ administratorzy Robloxa bali się oskarżeń o plagiat. Istnieje też Roblox Blog, na którym są publikowane informacje o aktualizacjach i inne wiadomości.

W 2008 roku Roblox dodał guesty (pol.gości) - opcje dzięki której niezarejestrowani gracze mogli grać w Robloxa. Jednak guesty były bardzo ograniczone w stosunku do zarejestrowanych graczy - nie mogą nic mówić (możliwość usunięta w 2014 roku), nie mogą zmieniać wyglądu, nie mogą tworzyć map. Niektórzy nienawidzący guestów gracze stworzyli zaawansowane skrypty, które banują guesta po wejściu na ich świat.

KontaEdytuj

Gdy gracz stworzy konto, wybiera nazwe. Jeżeli chce je zmienić, musi zapłacić 1000 Robux (lecz ich stara nazwa zostanie na profilu) lub gdy rodzice skontaktują się z administracją Roblox i poproszą o zmiane nazwy ponieważ łamie ona zasady. Postać gracza może zostać zmieniona na wiele sposobów jak naprzykład zmiana głów, twarzy, nakryć głowy, podkoszulek, koszul, spodni, i kształtów ciała poprzez kupno ich z katalogu za Robux lub/i Tickety.

Wszyscy użytkownicy mogą utworzyć podkoszulek, jednak tylko użytkownicy BC mogą je sprzedawać i tworzyć także koszule i spodnie. W katalogu możemy znaleźć przedmioty z edycji limitowanej, są one zawsze tworzone przez Roblox i są limitowane. Jest to przeważnie nakrycie głowy, twarz lub narzędzie. Są także przedmioty limitowane czasowo, czyli są na sprzedaży tylko przez określony okres czasu, głównie to są nakrycia głowy lub narzędzia. Oprócz ubrań, narzędzi, twarzy i innych istnieją też paczki. Zmieniają one całą strukture ciała, niektóre tworzą postać bardziej ludzką, inne mniej.

MapyEdytuj

Mapy to wirtualne światy, w których gracz może budować. Gdy gracz stworzy konto, dostaje jedną darmową mape, gdzie może budować wszystko co sobie wyobrazi z nielimtowanych ilości bloków. Gracz na początku może wybrać jak jego świat będzie wyglądał:

1. A Happy Home in Robloxia - na nim znajdziemy pusty domek, samochód, drogę i narzędzia do budowania.

2. Starting Brick Battle - na nim znajdziemy dwie wieże i dwie drużyny oraz narzędzia do walki.

3. Empty Baseplate - Pusta mapa, ma jedynie duży podłużny czarny blok.

Na różnych mapach znajdziesz różne typy ludzi. Jedni będą przyjaźni, mili, pomocniczy, a inni będą denerwowali innych, łatwo się wkurzali i przeklinali. Możesz do nich zagadać, ale większość jest wyrzucana z serwera za złe zachowanie.

NarzędziaEdytuj

Jest to typ przedmiotów które możemy kupić w katalogu. Większość z nich jest bardzo drogie, wszystkie są za Robuxy (oprócz kilku z różnych wydarzeń). Będąc w jakiejś grze możemy także dostać narzędzie za darmo, jedank po wyjściu nie zatrzymamy go. Możemy także używać swoich narzędzi w światach innych graczy. Jednak gdy znajdziemy gre Sciene-Fiction i mamy miecz ze średniowiecza, w grze nie będziemy go mieć. Możemy także ustawić na swojej grze aby żadne narzędzie które mają gracze nie mogło zostać użyte, ta opcja jest użyteczna w grach w których chcemy aby nikt nie miał narzędzi których mógłby nadużyć.

CiekawostkiEdytuj

  • Na początku wszystkie paczki były tylko dla graczy którzy mieli BC, później paczka Robloxian 2.0 mogłabyć kupiona przez wszystkich graczy, a teraz jest tylko kilka paczek które są tylko dla graczy z BC.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki